zaterdag 4 juli 2009

Kampenhout fietst!



Enkele dagen geleden had ik mij aangemeld om eens mee een toertochtje te rijden met enkele forumleden van de Gentse Liggers. Afspraak was aan Wijgmaal brug.Ik vertrok vanuit Hulshout langs het bekende treinspoor tot in Aarschot, van daaruit lichtheuvelend via Gelrode naar Wezemaal om aan te komen aan de vaart te Wijgmaal. Van daaruit ging het langs de vaart via Tildonk naar Kampenhout Sas.





De eigenlijke startplaats lag aan het gemeentehuis van Kampenhout, waar we na de inschrijving en een REDBULL cola (plak,plak, niet te verwonderen dat dat gratis uitgedeeld wordt) konden vertrekken.
Het tempo lang niet te hoog zodat iedereen kon volgen. Onderweg was er nog eens tussenstop voorzien waar we bevoorraad werden voor de tweede helft van de tocht.
Aankomst was in het park van Relst, waar naast allerhande randanimatie de kinderen ook proefritten konden maken met ligfietsen.
Na een pintje en een babbeltje met de andere liggers ben ik rond 16u30 terug richting Hulshout gebold. De terugweg ging via Haacht en Keerbergen
Blijkt dat de warmte in de AAW wat mij betreft nogal meevalt, als je rijdt tenminste want eens je komt stil te staan in het andere koek. Een tochtje van 85 km, zeker voor herhaling vatbaar.

1 opmerking:

  1. leuk tochtje heb gereden dus!!! het is altijd leuk om met meerdere liggers terijden! al is alleen rijden ook niet zo erg! ik ga zaterdag ff rondje ijselmeer rijden met paul, lijkt me erg leuk

    oeveel kilometer heb je inmiddels met je vm gereden???

    groetjes marcel (beekie)

    BeantwoordenVerwijderen