woensdag 9 september 2009

Tienen





In mijn voorliefde voor oude spoorlijnen stond vandaag "Lijn 23 Diest- Tienen" op het programma. Ik wist op voorhand dat een tochtje door het Hageland en Haspengouw wel wat klimmen met zich mee zou brengen.

Om 12.00u vertrokken richting Herselt en Zichem, van daaruit naar Diest.
In Diest de route "Ijzerenweg" gevolgd, de aanloop naar de oude spoorlijn. Eens op die spoorlijn valt het reuze mee, een brede betonbaan met zeer mooie prieeltjes waar je rustig kan verpozen om even uit te rusten.

Ik volg de spoorlijn tot in Tienen, het traject dat ik op voorhand in mijn GPS heb gezet loopt echter nog verder naar Hoegaarden en zo via de RAVEL2 route naar Namen.
Deze route heb ik een paar jaar geleden al eens gedaan met de mountainbike.
Vanuit Tienen naar Namen is het nog een kleine 50 km verder. Dit zou een mooi tochtje zijn, maar er moet natuurlijk nog teruggereden worden ook.
Op de Tiense ring laat ik de bekende suikerfabriek van Tienen achter mij en neem de afslag richting Leuven.





Ik zou ook langs Sint-Joris-Winge naar Aarschot kunnen gereden zijn, maar ik weet dat daar een paar pittige klimmetjes en al even pittige afdalingen in zitten.

Enfin, nu gaat het via Boutersem en Korbeek-Lo richting Leuven, toch ook wel pittig klimmen af en toe.



In Leuven volg ik een stukje naast de vaart en buig af richting Aarschot. Het eerste gedeelte van dit fietspad tot de afslag naar Rotselaar rijdt geweldig, vanaf dan gaat het heel wat minder. Ik wordt een beetje misselijk van het gehobbel. Vanaf Aarschot station bol ik lekker over het bekende asfalt van spoorlijn 29 terug richting Hulshout.

110 km op de teller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten