donderdag 17 september 2009

Grote Nete





Vandaag een iets korter ritje gemaakt langs het Albertkanaal. De aanloop naar het kanaal doe ik zoals gewoonlijk via Lijn 29. Opvallend hier vanaf Morkhoven staan er terug de geschranste afsluitpaaltjes terug op het pad. Jammer, dit was een van de langste trajecten op het spoor waar je ongestoord kon doorvlammen.
Het kanaal volg ik tot Viersel, vanaf daar volg ik het Netekanaal tot Lier. Ik zit op de linkeroever en nabij Kloosterheide moet ik de dijk verlaten omdat ik hier niet verder door kan. Een ideale kans om het jaagpad van de Grote Nete eens te verkennen vanaf Lier. De Grote Nete is een rivier en geen kanaal,man man wat een bochten moeten hier genomen worden. Het asfalt is hier van super kwaliteit. Eigenlijk is het geasfalteerde stuk tussen Lier en Berlaar niet zo heel lang en als snel sta ik aan "De Boekt".
In draai rechts richting Berlaar en merk net over de brug in het midden van de baan een man met zwarte broek en blauw hemd op echter zonder kepie. Hu? Een politiecontrole, hier? Ik kom dichter en zie op de parking van cafe "De Boekt" een cameraploeg staan. Ik bekijk "de politieagent" wat beter en zie op zijn hemd M!LF staan. Aha, de Phillipe Geubels van het programma MLF se. Waarschijnlijk in 't najaar op 2BE te bezichtigen.

Net voor Berlaar centrum sla ik af richting het pittoreske Gestel. Vanhieruit gaat het over Kruiskensberg naar Herenthout om vandaaruit terug op Hulshout te rijden.

Mooi tochtje van 62 km gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten