zaterdag 10 oktober 2009

Knipperlichtautomaat

Met het Atmel AVR ontwikkelbord dus wat verder aan de slag gegaan om een knipperlichtinstallatie te ontwerpen voor de AAW. Vorige week tijdens een regenachtige dag al een eerste poging ondernomen, maar door gebrek aan de juiste BASIC instructie niet tot een bevredigend resultaat gekomen. Na wat zoekwerk in de instructieset van BASCOM heb ik de juiste instructie gevonden nl DEBOUNCE, deze scant een poortingang af naar een in te stellen hoog of laag niveau en springt dan naar een subroutine.
Momenteel heb ik het basisprincipe werkend , 2 drukknoppen die resp 2 led's aansturen en een derde uitgang wordt benut om een buzzer aan te sturen. De leds kunnen gedoofd worden door resp op de zelfde kant (links of rechts) te drukken ofwel als het links knippert op de rechter drukknop te drukken.




Zaken die nog toegevoegd worden zijn : 3 seconden drukken op links of rechts geeft noodknipperlichten en een automatische afslag na 20 seconden van de normale knipperlichten.

Ondertussen ga ik ook eens uitkijken waar ik de Luxeon LEDs ga bestellen, iemand suggesties?

1 opmerking:

  1. Je zou eens kunnen kijken bij www.conrad.nl en bij Snelzoeken Luxeon intikken.
    Ik heb een aantal uit de Star Hexagon serie gekozen. Deze hebben een eigen koellichaam (heat sink), en gezocht naar die met de hoogste reflectiehoek (140 °). Mijn gekozen type is LXHL-ML1D.

    Theo

    BeantwoordenVerwijderen