zaterdag 17 oktober 2009

Hardtop II

Een proefstukje van de PVC heb ik zwart gespoten, maar al gauw blijkt dat de verf niet erg hecht op de PVC ondergrond.
Folie ,dan maar. Het plakken van plakfolie is een vak apart, het eerste stuk wordt al snel naar de vuilnisbak verwezen. Aanvangen met plakken bovenaan gaat al veel beter.

Voorlopig zijn enkel vooraan binnenin rekken bevestigd om de kap vast te zetten.
Morgen maak ik een proefritje om te kijken of het aan de verwachtingen voldoet.

Zo ziet het afgewerkte model eruit.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er strak uit! Doet mij ook aan zoiets denken...!
    Ik zou wel zorgen voor 'n rubberrandje zodat je je nooit kunt snijden in het hoofdgat.
    Zou je b.v. al van in de lengterichting opengesneden rubberslang kunnen maken.
    Voor dat soort verlijmingen zou ik dan weer polymerenkit nemen (die blijft ook plastisch en hecht eigenlijk overal aan).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mick,
    De randen zijn reeds afgewerkt met een randbeschermer, die je wel eens terugvindt in oldtimer auto's.
    De gebruikte TEC7 is vrij eleastisch en hecht ook enorm. Een nog aan te passen punt is misschien een alu beugel aan de binnenzijde van de kap om ze netjes in vorm te houden als ze niet op de AAW staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja bij de uitvergroting zag ik dat nu ook, netjes!
    't Enige dat me te binnen schiet bij zo'n beugel is 'n halve alu velg, die je nog verder af kunt slijpen in de precieze vorm.
    Of 'n buisje alu 15mm met 'n cv-buisbuiger bewerken (heb je dan weer kunstof klikzadels voor voor de bevestiging).

    BeantwoordenVerwijderen