maandag 10 augustus 2009

Ruisbroek aan de Rupel




Zondagnamiddag 14.00u, het is druk op de oude spoorlijn richting Herentals.
Eens ik naast het Albertkanaal kom valt het nogal mee, doch ook hier zijn veel zondagsfietsers te bespeuren.
Deze keer volg ik het kanaal richting Antwerpen. In Viersel net voor de waterskiclub, buig ik linksaf richting Lier. ik volg hier het Netekanaal. Net voor Lier neem ik een misstap en ga hier de Nete volgen. Ik kom op de binnenNete van Lier terecht naast de zogenaame Vesten. In doe een stukje van de binnenstad Lier en kom terug naast het Netekanaal terecht. Vanhieruit gaat het via Duffel, Walem en Rumst richting Boom. In Boom moet ik ook een stukje binnenstad doen om uiteindelijk aan de ander oever uit te komen. Vanaf hier buig ik af richting Ruisbroek.
Ik breng een kort blitsbezoek aan een collega van 't werk. De Rudi geef mij nog een tip om niet meer via Boom terug te rijden maar via Klein Willebroek om zo op de ander oever ook Walem te bereiken. En inderdaad in passeer het pittoreske Klein Willebroek en kan in één trek door naar Walem.



"De tank van Klein Willebroek"

Ik besluit niet meer door te rijden tot Lier en buig op de Aarschotsesteenweg af naar Berlaar-Heikant om zo via Itegem terug Hulshout te bereiken.

Voor het eerst doe ik een +100 km tocht met de AAW, valt zeer goed mee voor een ongetrainde van +100 kg.

1 opmerking: