maandag 25 mei 2009

De laatste loodjes



Hier volgt een beschrijving van de werkzaamheden van de laatste dagen.

vrijdag: De ketting gemonteerd met een Sram koppelstuk, ook de lengte een 15 cm ingekort.
Na een kort testritje vastgesteld dat de remmen veel te licht staan afgesteld om een fatsoenlijke stop te maken,
ook achteraan is er nogal wat gerammel, dit bleek de achterbrug
te zijn waarvan de twee M10 bouten nog moesten vastgezet worden.



zaterdag: Prachtig weer, tijd om de neuscone te monteren, hier toch wel 2 uurkes mee bezig geweest.
Ik heb gekozen om de neus niet met poprivetten vast te zetten , maar met bouten
met een platte kop, achteraf altijd praktischer als de neus eens moet verwijderd worden.
De kettingspanner is voorlopig nog met een spanklem gemonteerd, omdat ik wil wachten
tot na enkele ritten om deze definitief vast te poppen. De trapas heb ik tamelijk ver naar voren moeten
zetten (en de ketting weer inkorten) om bij de pedalen te kunnen. ik zal dan toch korte benen hebben
want het zitje staat ook al in de voorste postie.

zondag: De sporing eens gecontroleerd, vooraan 81 cm , achteraan 83 cm. Bijregelen dus, in het begin nogal
was gesukkel, maar dan kreeg ik in het oog dat er een clipsje aan het kogelkopje zit waarmee je het kopje
van de kogel kan halen. Veeeeel makkelijker dus dan het kopje uit de veerpoot te draaien.
Ik heb al eens iets gelezen over een uitrolproef, ik ga me eens een geschikte helling moeten zoeken
om dit uit te proberen, want eigenlijk moet de sporing gecontroleerd worden als je IN de alleweder zit.

maandag: Zondag merkte ik op dat één voorband omgekeerd gemonteerd was, bij deze is deze dus omgekeerd
De remmen zijn ook nog eens extra afgesteld, op vlakke baan remt hij behoorlijk, maar wat er in een afdaling aan 70 km/u
gaat gebeuren weet ik niet.

Tijd om enkele ritten te maken nu dus en eens na te denken over de inbouw van de verlichting, GPS etc.

Urenteller :57

2 opmerkingen:

  1. gaaf bakkie hoor! je heb het snel in elkaar gezet joh, klazze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over de uiterlijke schoonheid t.o.v. de 'klassieke' FAW kun je natuurlijk twisten maar de bereikbaarheid vd neuskegel van binnenuit en de degelijke ophang ervan vind ik duidelijk pluspunten.
    Ook de (voor)wielophanging en prachtig geprofileerde bodemplaat vind ik duidelijk een pré en doorontwikkeling van het concept!

    BeantwoordenVerwijderen