donderdag 21 mei 2009

Stuurinrichting, remmen en NEXUS




Vandaag eens iets anders dan de plaatslagerij van de voorbije dagen.
De stuurinrichting ging vlot,alleen is het lijkt mij alleen nog niet duidelijk hoe de sporing in te stellen, maar dat komt nog wel.

Bij de Nexus naaf wat zitten sukkelen met de afdichting en hoe die gemonteerd moest worden. Staat niet zo duidelijk in de handleiding van Shimano. Het afstellen gaat dan wel zeer vlot, waarschijnlijk omdat de kabellengte al op voorhand ingesteld was.

Morgen gaat de ketting erop, de sporing een beetje uitrichten en dan kunnen de eerste meters gemaakt worden.

Urenteller : 48

3 opmerkingen:

  1. Zorg vooral ook dat de as vd versnellingsnaaf niet kan verdraaien in de achtervork want deze moet zich kunnen afzetten hiertegen.
    d'r Zitten ringen met uitstulpingen bij met 'n ovaalvormig asgat (in elk geval aan 1 kant), heel belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mick, die speciale ringen zijn gemonteerd. Ik had echter een probleem met de handleiding en het monteren van de afdichtingen.Volgens mij is dit slecht vertaald uit het japans.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over de uiterlijke schoonheid t.o.v. de 'klassieke' FAW kun je natuurlijk twisten maar de bereikbaarheid vd neuskegel van binnenuit en de degelijke ophang ervan vind ik duidelijk pluspunten.
    Ook de (voor)wielophanging en prachtig geprofileerde bodemplaat vind ik duidelijk een pré en doorontwikkeling van het concept!

    BeantwoordenVerwijderen