zaterdag 30 mei 2009

Eerste 10 km ervaring


Vandaag eens een langer tochtje gemaakt. Gisteren heb ik het zitje wat verder naar achter laten klinken, nu voelt het net aan of de pedalen weer iets verder weg staan. Enfin, op weg dus. Er stond een vrij strakke wind, je voelt die direct pal op je hoofd, een windschermpje is misschien al een volgende optie. Het optrekken gaat vlotjes, tussen versnelling 2 en 3 voel ik nauwelijks verschil. Kruissnelheid gaat meestal in 6e. even doortrekken in 7e en de 8e heb ik nog niet gebruikt.
Als je tegen 30 km/h een oneffenheid in de weg tegenkomt is het net of het achterwiel wegspringt. Waarschijnlijk heeft dit met de hoge bandendruk en de vering te maken.
De sporing wil ik toch nog wel een nakijken omdat mijn max maar op 33 km/h uitkomt. echter als de wind niet pal op kop zit dan is +30 wel goed aan te houden.

Vanavond maar eens SPD combipedalen bestellen.

2 opmerkingen:

  1. dat moet idd sneller kunne, je zal met gemak tussen de 37 en 40 km/ h moeten halen, maar sporing is idd erg belangrijk!!!

    groet marcel,

    BeantwoordenVerwijderen